Portfolio Tag: zakłady pogrzebowe

Ceremoniał pogrzebowy na przestrzeni wieków

„Ludzie od zawsze organizowali rytualne ceremonie pogrzebowe. I nieodmiennie stał za tym jeden cel: stłumienie lęku przed śmiercią czy raczej zmistyfikowanie jej autentycznego charakteru. Śmierć jest, bowiem radykalnym zerwaniem ciągłości życia, rytuały pogrzebowe zaś, zwłaszcza te, które sugerują, że zmarły udaje się w jakąś podróż, niwelują owo zerwanie i przywracają ciągłość tam, gdzie została ona…
więcej

Reklama zakładów pogrzebowych

Zakłady pogrzebowe jak każda firma muszą walczyć o klienta. Wprawdzie specyfika działalności zapewnia odbiorców, jednak silna konkurencja powoduje, iż trzeba o niego zawalczyć. Gdzie reklamują się zakłady pogrzebowe? Jak wygląda ich reklama? Reklama prasowa Reklama zakładów pogrzebowych ukazuje się w dziennikach regionalnych. Jeśli pojawiają się w gazetach ogólnopolskich, to na stronach poświęconych regionowi, w którym…
więcej

Styks, Acheron, Orcus, Ameno, czyli nazewnictwo polskich zakładów pogrzebowych

Nadawanie nazw zakładom pogrzebowym w Polsce jest zjawiskiem występującym stosunkowo od niedawna. Jest ono bowiem wynikiem zmieniających się praw gospodarki rynkowej. Prywatyzacja sektora usług pogrzebowych nastąpiła kilkanaście lat temu, więc można uznać to zjawisko (jak i materiał do badań) za świeże. „Specyfika usług świadczonych przez przedsiębiorstwa tego typu powoduje, że ta dziedzina współczesnego nazewnictwa odporna…
więcej

Funeral parlour, czyli historia zakładów pogrzebowych

Koniec naszego życia stał się dla nas tak wstydliwy i niewygodny, że najchętniej myśl o nim odsuwamy jak najdalej od siebie. Stosujemy strategię, która w biznesie nazywa się outsourcingiem[1]. Zlecamy wyspecjalizowanym podmiotom zewnętrznym czynności niezbędne do naszego normalnego funkcjonowania. Ciężko chorych czy umierających powierzamy opiece szpitali, które zaopiekują się nimi, a gdy umrą, przekażą wyspecjalizowanej…
więcej