Serwis responsywny, czyli jaki? Serwis responsywny, czyli jaki?

Skończyły się czasy, kiedy odwiedzało się strony internetowe wyłącznie na komputerze. Przyzwyczailiśmy się, że naszą ulubioną stronę możemy odwiedzić również z tabletu czy telefonu w każdym miejscu na ziemi. Mało tego – oczekujemy, że na każdym z tych urządzeń otwiera się ona w ten sam sposób i jest dostosowana do wielkości ekranu.

To właśnie automatyczne dostosowanie się do wielkości ekranu na którym strona internetowa jest wyświetlana nazywa się responsywnością (responsive web design). Co ważne taka strona dostosowuje się do ekranu nie powodując, że nie jest ona wyłącznie nieczytelną miniaturą wersji komputerowej, pełnowymiarowej (z malutkimi literkami), a jest elastyczna, czytelna i łatwa w obsłudze.

To, że strona internetowa dobrze wygląda na komputerze, nie znaczy wcale, że wygląda dobrze w wersji mobile. Istnieje wiele stron firm czy portali internetowych, które pomimo bardzo rozbudowanej, przejrzystej strony www, w telefonie się zupełnie nie otwierają. Należy o tej responsywności strony pamiętać gdyż coraz więcej Polaków kupuje urządzenia mobilne, tablety i smartfony. Coraz więcej ludzi odwiedza strony internetowe korzystając z wymienionych przed chwilą urządzeń.

Dlaczego jest to tak ważne? Potencjalny klient może zajrzeć na stronę w każdym momencie – niezależnie od pory dnia czy nocy a także niezależnie od rodzaju urządzenia z którego korzysta. Będzie on miał dostęp do wszelkich danych a oglądanie ich będzie ułatwione. Odbiorcy nie uciekną ze strony internetowej spółki zmęczeni maleńkimi literkami, co może przełożyć się na większą sprzedaż jeśli na stronie można robić zakupy. Może również zwiększyć się liczba odwiedzin, gdyż klient może wejść na stronę internetową jadąc taksówką, metrem czy tramwajem. Jeśli firma pomyśli o stronie responsywnej już w momencie jej tworzenia, zaoszczędzi w przyszłości pieniądze, gdyż nie będzie musiała stworzyć specjalnej, dedykowanej wersji mobilnej lub specjalnych aplikacji na telefon.

Agnieszka Klejne